Ny insikt

För första gången länge tror jag mig förstå. I 20år har jag levt i besvikelse och helt enkelt stått i ett svart och djupt hål av mysteri. Jag har inte förstått hur han har kunnat agera och behandla oss på det sätt han gjort. Och mången gånger har min mjuka huvudkudde fuktats med sorgetårar och min kropp har burit på ett hjärta av förkrosselse. Men, efter ett två timmar långt samtal med denna närstående till mig så fick jag höra andra sidan av myntet som jag på något vis aldrig insett existerar. Så jag vill ödmjuka mig och ta tillbaka de gånger jag stått på fel sida, eller valt sida över huvudtaget. Jag vill ta tillbaka de gånger jag i mitt fullständigt ovetande tillstånd anklagat och fördömt denne. Nu vet jag även att denna nya insikt kommer vara övgörande för resten av mitt liv på ett bra vis.

"Livet är inte lätt för någon av oss levande varelser på denne jord men Gud har inte gjort oss okapabla till att överleva dessa hinder."

"Låt inte skuggan av din bakgrund hålla dig kvar i mörkret!"


Kommentarer
Postat av: Sofia

jag vet inte vad det handlar om, men detta är ett starkt inlägg från en stark individ! =)



Ja, jag hoppas verkligen det. men det är extra känsligt hos dom för vi drabbades av en tragisk bortgång för några år sedan inom familjen och efter det har dem fördömt allt med det här livet, samt det som kan hända efteråt.



vad snäll du är =)

Postat av: Emelie

:) Du är grym!

2009-09-24 @ 13:42:16
URL: http://makeaday.wordpress.com/
Postat av: JOHANNA

du skriver bra vännen!!

2009-09-25 @ 10:04:11
URL: http://johannasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback