Fyrislundsledens bilköfenomen

Jag avskyr ordet "fräckt", det låter alldeles för hurtigt och fult men jag finner inget annat rättvist ord att bruka i min beskrivning av "fyrislundsleden-bilkö-fenoment".

Man glider fram där i sin bil tidigt på morgonen och man vet med sig innan att just här, på fyrislundsgatan, vid rödljuset innan järnvägen så är det fullkomligt stopp i trafiken. Alltid. Varenda morgon. Ja, i alla fall om man kommer 07:50 (åker man lite innan för att slippa trafiken så anländer man till sin slutstation alldeles för tidigt för runt 07:30 är trafikvägarna inte alls trafikerade).  I min otålighet har jag till och med observerat att om man står strax innan sjuans busshållplats så brukar man komma med första släppet. Men vad jag nu ville använda ordet fräckt för, är för att beskriva dessa helt omänskligt öförskämda bilister som hastigt drar förbi hela denna långa rad av bilar (som ju så tålmodigt stått och väntat på sin tur) och så ihärdigt blinkar sig in två meter innan rödljuset. Hur kan man????? Folk som stått i kö är snälla människor och är så snälla att de till och med banar väg för dessa gräshoppor. Det finns fler än dem som har bråttom och tror de inte att alla helst skulle vilja göra så? Jo, men det finns något som heter KÖ och det är ett system som måste finnas för att vi inte alla ska gå under i stormiga bilkrockar. Suck...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback