En onödig silverfemma

Igår gick jag och Sara till biblioteket efter en lång och kall vandring på stan men när vi klev in i huset blev vi givetvis ohyggligt kissnödiga båda två (precis som jag alltid lyckas bli när jag stiger in i den där bokbyggnaden). När vi (knappt) lyckats stappla oss fram till femkronorstoaletterna upptäckte vi till vår stora besvikelse att det var fler än vi som behövde lätta på trycket. Vi knep igen och försökte uppmuntra oss med att vi iaf skulle slippa betala en liten onödig silverfemma för att komma in men det var då det hände. Bredvid oss stod en lång grabb som var något äldre än oss själva och väntade på sin kompis som var inne på toaletten och när nu denna färdigkissade kompis kom ut från toan drämde han snabbt igen dörren mitt framför våra då stora chockade ögon. Vi såg honom flina när han mötte sin väns blick och hörde honom småskratta när de börjat gå sin väg. Men VEM GÖR SÅ?? Hur kan man vara så fruktansvärt och omänskligt elak?? Han bara liksom slog igen dörren en halvmeter bort från oss när han ju faktiskt redat sett två stycken kissnödiga oss, bara för att vi skulle få betala igen. Det är likt en skruttig gammal tant att göra så bara för att det är det enda rätta i hennes egoistiska värld men nej, nu blev jag minsann arg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback