Öra vill ej höra!

Idag satt jag och knappade på tangentbordet en stund, i en ganska så rask takt då Debora utbrast att det för henne var ett synnerligt obehagligt ljud. Hon nämnde även att det är ett otrevligt ljud när någon öppnar ett brev. Personligen tycker jag att det är irriterande att lyssna på någon som borstar tänderna väldigt snabbt. Det låter så fult, om man kan säga så, precis som när någon tuggar sönder en karamell väldigt fort. För att inte nämna det värsta av dem alla - någon som biter på en torr frotéhandduk så att det gnisslar! Fruktansvärt. Nåja, alla har vi våra små olustiga ljudfobier och det finns ju mången kvar att nämna. Tänkte bara att jag ville uppmärksamma några ibland uppkommande frekvenser...

(P.S. Det finns några saker som öra ej vill höra men ännu Mer saker som öra mest vill höra=))

Kommentarer
Postat av: Anonym

Frotéhandduken du nämner fick mitt ansikte att vrida på sig en hel massor, och du vet ju hur jag och mina ansiktsuttryck har en förmåga att leva sig in i det som delas.



(Från ljud till lukt- fettig huvudbotten! Vems ansikte är det som vrider sig nu, huh? HUH?)



En hel del älsk på dig, Becks!



2009-01-09 @ 01:41:34
Postat av: Maria Vethe

Frotéhandduken du nämner fick mitt ansikte att vrida på sig en hel massor, och du vet ju hur jag och mina ansiktsuttryck har en förmåga att leva sig in i det som delas.



(Från ljud till lukt- fettig huvudbotten! Vems ansikte är det som vrider sig nu, huh? HUH?)



En hel del älsk på dig, Becks!

Postat av: Noomi Franceen

när någon smaskar när den äter något, ( typ som helam in familj gör), eller tuggar tuggummi med öppen mun, det är riktigt riktigt obehagligt.

2009-01-09 @ 07:30:10
URL: http://noomif.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Fin blogg! Skönt inlägg! Min man har fobi för frigolit som liksom gnisslar eller gnids mot något. Och de ljuden får även mig att rysa, för att inte tala om handduken! Keep up the blogging girl!

2009-01-09 @ 12:21:19
URL: http://another.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag måste tillägga det viktigaste; en sån här griffeltavla, från back in the days, när lärarna drog med en sån här .. 'grej' med kritor i. AH! ryser när ja tänker på de, alternativt en kniv som gnisslas på en tallrik.

2009-01-09 @ 15:35:29
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Jonatan

varför klaga :) kom in till mig och lyssna på sånt som man ryser gott av :) musiken flödar.

2009-01-09 @ 15:54:22
URL: http://http://musikfoto.blogg.se
Postat av: Jonatan

Ska det vara...

2009-01-09 @ 15:56:07
URL: http://musikfoto.blogg.se/
Postat av: robert k

nej nej...det jobbigaste ljudet e när nån biter på en servett...eller om man föreställer sig nån dra ett papercut i ögat....uhuhu

2009-01-14 @ 07:30:21
Postat av: Anonym

Haha. Roliga kommentarer. Ja, griffeltavla, smask är ju sådana där klassiska saker och det finns så många fler egendomliga hemsk-ljud...

2009-01-14 @ 16:39:27
Postat av: Bebs

Haha. Roliga kommentarer. Ja, griffeltavla, smask är ju sådana där klassiska saker och det finns så många fler egendomliga hemsk-ljud...

2009-01-14 @ 16:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback