Andra Hand

Det är roligt att köpa roliga saker på second hand. Man får en annan typ av nöjd-med-köp-känsla än när man handlar dyra saker i riktiga affärer. Förmodligen beror det på att man fick så mycket för pengarna, för att man vet att ingen annan kommer komma med likadana varor och för att de är så unika och oftast lite äldre saker (vilket ibland är svårt att hitta i "vanliga" affärer där allt ska vara av nyare nyast mode och alldeles spejsat). Jag tycker att second hand hemma i min by är ganska mest mysig och inte för att man nödvändigtvis hitta mer saker där utan för att man får gratis bulle å te (eller kaffe då). Så jag vill klart säga att den är bättre än myrorna i stan, vilken jag minst tycker om av alla! Men än finns det många secondhandbutiker och marknader kvar att besöka och jämföra..
        
                  


                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback