Slask ger mask!

 


-Hmm... vad är det jag ser?

- Nej, juste. Ingenting, för all SNÖ ÄR IVÄGEN. Far och flyg alltså! Det är minsann inte alls lika trevligt nuför tiden som när man var en liten barn. Öh, man blev typ överväldigad när man sent i november såg de stora flingorna singla ned från himmlen. Då gjorde man snöänglar så att man blev blöt på hela skinnet, snögrottor som man aldrig fick gå in i för mamma och så hällde man över lite sand på snön och mumsade i sig gröten(och då fick man ju mask i magen) . Man frös antingen fossingarana eller fingrarna av sig men oftast båda två, man började på snögubbar som man aldrig orkade göra klart och susade så fort i pulkabackarna att man fick hjärnskakning. Och detta tyckte man var uppriktigt roligt...


Åh, jag hör ju själv vilken pessimist jag är men det är bara för att jag inte gillar att snön kommer precis just nu. Allt det som fräscht och coolt med vintern översköljs med de fasansfulla konsekvenserna. Blöta sockor, alltid kallt, bedrövligt grått och dystert, kan ej gå i rask takt för då ser man inget pga flingorna som piskar en på ögat , slask och plask och mask. Vem vill ha det? Nej, juste det var väl det jag misstänkte.


(P.S. Jag valde den värsta bild jag kunde hitta.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback